Monday, July 12, 2010

Pedih yang indah

Hujung minggu baru ni aku rasa macam nak nangis panjang. Oven Fagor yang selama ni menjadi nadi homebusiness aku dah mula taknak beri kerjasama. Asyik DC je bila nak start baking. Buat hal pula time aku sibuk nak buat sample dan ada order banyak. Rasa nak nangis pun ada...rasa nak jerit pun ada...rasa risau lagi lah...Aku tahu kalau masuk hospital mesti paling2 seminggu. Sedangkan order untuk hamper tu mesti nak cepat. Alahai...jangkanya nak beli oven satu lagi next year bila dah cukup modal. Tapi memandangkan keadaan yang agak genting ni maka Sayang dengan baik hati belikan aku oven satu lagi. Kali ni tak nak beli oven model gempak2. Aku pilih industrial oven yang heavy duty supaya ianya tahan lama dan tahan lasak. Atas nasihat F&B maintenace manager (office mate Sayang) kami pun pilih Oven Berjaya (CKE) tu. Cina tu siap ajar cara guna dan tips kalau lama tak guna oven. Saiz dlm oven bouleh muat tray 26" x 18"...wahhh banyak blh bakar cupcakes untuk sekali bakar ni...Bagus..bagus.

Oleh itu aku rasa lega skit...Terima Kasih yang tak terhingga sayang! kata Sayang, equipment biar dia yang belikan. Bahan lain aku yg keluar modal. Thank you again ya darling! Sedang aku mengenang jasa baik en. suami aku teringat kata2 seorang kenalan satu waktu dulu. katanya aku tak content..tak content ttg soal hati dgn En. Suami. Maka dgn itulah sbbnya aku sanggup mengatakan dia mereka cerita aka menipu ttg seseorang. lalu membuat aku berfikir akan sejauh mana kebenaran kata-katanya. Adakah kerana aku jarang bercerita tentang loving2 dgn En. Suami di FB atau Blog membuatkan aku nampak less content? adakah kerana sekali kita bermasalah maka selamanya kita tak content? atau apa sebenarnya? perlukah kita bercerita kepada satu dunia betapa lovingnya kita suami isteri? perlukah kita beritahu semua orang di FB, I love my hubby? atau tunjuk gambar2 peluk cium untuk membuktikan we are content enough? hahaha funny! kelakar.. sangat kelakar. Mungkin bagi sesetengah org penting untuk tunjukkan mereka lovey dovey...but to berpada-padalah...

Cukuplah mengenang tuduhan itu. Aku pun malas nak fikir dah. yang penting aku lebih tahu. Buat Sayang yang tercinta, terima kasih sbb tambah kelengkapan I. I love you!

9 comments:

Zilla on July 12, 2010 at 12:37 PM said...

alhamdulillah dan tahniah bel..dalam duka ada sukanya...pasne blhla wat kek2 yang sedap untuk saya ye ;)

beldandy on July 14, 2010 at 10:41 AM said...

TQ zilla...mostly pun dlm hidup kita sure ada both, duka dan suka kan?
Alah takat nak makan kek meh dtg umah Bel...

zamfoto on July 14, 2010 at 1:51 PM said...

wahhh.. oven baru.. mesti kek bertambah sodap ni! :P

beldandy on July 14, 2010 at 5:02 PM said...

masinlah mulut ko bang!
Fagor dah pasang ke? dah try?

zamfoto on July 22, 2010 at 5:48 PM said...

Fagor dah pasang dah.. belum try...
bagi la kursus camne nak guna..
karang mau rentung benda yg di panggang nanti.. :D

beldandy on July 25, 2010 at 7:19 PM said...

alah everything inside the manual bro..ikut saja. :)

Anonymous said...

graet post-lah,, after ill is easy

Rusli M. Jamal on July 14, 2014 at 5:59 AM said...

Your blog is good enough to follow, what with my blog, please provide comments and suggestions on http://membinakeluargasamara.blogspot.com/

n[A]Na on May 27, 2016 at 6:57 PM said...

Kak nak tny cmne nk guna suhu atas n bawah oven berjaya tu... xretiiii...

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template