Tuesday, April 6, 2010

Buku & Chelitis

 Salam semua!

agak lama aku tak update blog kan? aku sibuk sikitla...macam-macam nak di settle kan. Tapi alhamdulillah semua sudah selesai. Semlm aku cuti, hantar Riana utk immunisation yang dah terlapse lama sudah. Paling terkejut bila dia sedikit pun tak kisah sewaktu dicucuk...relax aje. heheheh bionik betul anak mommy nih! Next month adik kena cucuk lagi tau! takpelahhh sikitttt je.

Bulan March yg lepas ni agak lesu sikit sbb aku mmg agak sibuk. Aku harap masuk April ni aku blh kembali aktif membakar..hehehhe. Buku yang aku order dengan Book Depository juga sudah sampai, cuma sebuah aje lagi masih belum tiba. Hati ni cukup risau...apa sudah jadi dengan package tu? sedangkan itulah buku yang palinag aku tunggu-tunggu. Yang tiba cuma ini saja.


Sehingga ke saat ini aku masih menanti yang sebuah lagi. Apa pun aku dah habis baca the bakers manual. mmg bagus. banyak pekara baru yang aku pelajari dan bakal di praktikkan. sekarang masih menelaah buku Nigella. Sebab bukunya agak tebal jadi aku perlukan masa yang agak panjang untuk habiskan buku ni. Baru tadi aku tanya abg posmen, dia kata kalau buku tu tercicir atau di ambil org masa di port, dia mmg tak blh nak buat apa dah...sedihnyaaaaaaa...janganlah buku tu hilang atau cicir atau di curi...Ya allah, kau lindungilah buku itu dengan selamat sehingga ia selamat sampai pada aku dengan keadaan yang baik. Amin.

Tutup cerita pasal buku. Buka tentang allergy pula. Masih ingat aku ceritakan tentang allergy yg menyerang bibir aku? yeah...untill now masih tak pulih lagi. sigh. Entahlah aku sudah penat berpantang tapi kali ni sbb tak pantang makin teruk dah. Habis muka gatal2 memaksa aku mula berpantang semula. Nampaknya makn roti ajelah aku...dr apa yang aku lihat dan baca, aku ada semua simptom2 chelitis. Cuma aku perlu kepastian. Dah refer pd Lynn ttg allergy aku ni dan nnt kalau Lynn free nak pergi jumpa dia di klinik supaya dia blh check dgn lebih detail. Tp aku sgt lega bila Lynn kata this is not cancerous....lega sehhh!




2 comments:

wannie ross on April 7, 2010 at 10:16 PM said...

bel..kalau rezeki kita, cepat atau lambat buku itu tetap akan sampai.

Sabar ye...:)

beldandy on April 8, 2010 at 9:45 AM said...

wannie..sedang cuba sabar menanti...

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template