Monday, January 25, 2010

Blue...my roses is blue!

I spend 5 hours of my precious Saturdays making this roses.
5 hours? Sangat slow kan? Saya budak baru belajar.
At first aku just letak bunga2 ni depan kipas yang berputar selaju kereta F1. tapi takmo kering2 juga. Sewaktu keluar, hujan pula turun, hatiku semakin bimbang...takut bunga cair. So balik dari lunch semlm, aku on kan aircond bilik tidur ke suhu 18C dan letak bunga tu dlm bilik. Bangun dr tidur aku tgk bunga2 tu semua dah kering dan keras. Good lah! Tapi aku terlupa nak alihkan pagi tadi...risau betul aku kalau2 bunga tu lembut semula, sbb waktu tengahari matahari mmg memancar tepat masuk dlm bilik tu...Uwaaaa! rasa nak nangis ni sebab dah terbayang aku bersengkang mata lagi nak buat roses tu!

Ok ni la roses yang tak berapa perfect. Saiznya lebih kurang 1.5cm je.
Ingatkan nak buat tutorial buat rose ni..tp tak sempat nk snap sbb sorang2 di rumah. lain kali aje aku bg tutorial ya?

4 comments:

Zilla on January 25, 2010 at 1:51 PM said...

wah bel, cayalah..tak sabar nak tunggu projek bel seterusnya tau... :)

beldandy on January 25, 2010 at 2:28 PM said...

zilla...tolong doakan matahari tak memancar terik sgt hari ni kat umah bel...uwaaaaa

Zilla on January 25, 2010 at 4:17 PM said...

Ye bel..i’allah takde apa2 tu....

dlittlekitchen on January 27, 2010 at 10:17 AM said...

btul laa bel, keadaaan cuaca ni slalu mencabar... huhuhu.. anyways congrats.. cantik, sume cam sama besar aje..

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template