Tuesday, September 1, 2009

6th Anniversary

" Dah berapa tahun ek?"
"6 tahun la yang..."
"huish! lamanya! " (sambil tersengih dgn niat mengusik)
"Bagusla lama...."
"So nak pergi Manhattan mana ni?"
"Ikano lah...yum yum!"

Sepatutnya kami berbuka di Mariott tapi sebab last minute punya pasal, aku tak sempat booking. Frust betul. Sebab buffet kat Mariott memang murah RM55 je ok! tak percaya? pergilah surf tgk rate dia. Suddenly aku teringat Manhattan Fish Market....kecur air liur aku di buatnya. Jadi tanpa fikir lagi aku cakap nak makan kat sana. Sayang kata OK...sbb food kat sana pun sgt value for money. Sayang sgt suka dgn garlic rice ittew...So this is our dinner on 6th Anniversary. Cukuplah...
While waiting for food, aku cerita dgn Ammar ttg kisah kami 6 thn lepas. He kept on asking abang mana? how to answer? Abang tak ada? harus dia mengamuk. Then aku sambung kisah aku pregnant kan dia dan Riana. Kusyuk juga dia mendengarnya. Bila makanan sampai, Riana pulak buat hal..ngamuk2 nak bekas dips. Bila aku buang n cuci bekas tu bg kat dia..dia bertambah mengamuk...sbb dia tahu bekas tu dah kosong. Bila aku isi skit nasi dlm tu, dia terus diam dan buat aksi menyudu nasi dgn sudu dr dlm bekas dips yg kecil ittew! huh! nak makan sendiri rupanya! geleng kepala kami melihat aksi si kecik tu. Yelah bak kata daddy nya : dia dah cerdik tapi belum boleh cakap je!

In the end...dia makan sendiri...even briwnies yg share dgn abang pun dia nak makan sendiri. maaf ya restaurant crew sekalian...lantai kamu kotor di kerjakan anak2ku...confirm aku akan dtg lagi!

6 comments:

TashadeNatasha on September 1, 2009 at 8:09 PM said...

hepy anniversary kak!

beldandy on September 1, 2009 at 10:34 PM said...

TQ tasha

Nana on September 2, 2009 at 10:00 AM said...

happy anniversary yee!

wannie ross on September 2, 2009 at 11:53 AM said...

Bel, usia perkahwinan kita sama!!! 6 tahun...Banyaknya yang serupa! Tak sangka...

I nak ucapakan Happy 6th Anniversary kepad you dan suami..Semoga perkahwinan ini membawa kebahagian pada you sekeluarga hingga ke akhir hayat...

**hug and kisses**

beldandy on September 2, 2009 at 3:52 PM said...

TQ Nana!

Wannie...betul I tak sangka! mmg byk persamaan kan? Tq you for the wishes.

hugs & kisses for you too!

dlittlekitchen on September 4, 2009 at 10:28 PM said...

happy anniversary BEL...

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template