Saturday, July 4, 2009

Teman lama

Semalam, aku bertemu tiga mata dengan teman lama...sambil makan2, minum2 dan berbual. seronok betul rasanya bila berjumpa kembali selepas 16 tahun terpisah. Macam2 yang di borakkan...masa pula berlalu terlalu laju, seakan cemburu pada kami. Aku rasa tak percaya bila kami bercerita ttg pasangan masing2 dan anak2...Errr betul ke kita ni? sbb suddenly rasa macam kembali ke zaman sekolah aje.

Z kini sudah membuka agensi perlancongan dan agensi insuran milik sendiri. Aku kagum...pandai dia usahakan bisnes sendiri. Lagi best bila aku hanya tahu ttg bisnesnya itu sebaik sahaja aku sampai ke pejabatnya. Biarpun baru bertapak tapi aku tahu, dia boleh berjaya. Dia bukan jenis suka membangga diri...Semoga berjaya!

A pula dulunya berkerja dgn Intel, Kulim. Minah ni aku tgk merata-rata tempat dia ada. Aku pun tatau yg dia ada kat Malaysia semlm. Agak mengejutkan bila aku dpt tau dia dah resign. Errr...kalau aku, tak mo resign...intel ok! But I admire her sacrifice. She wants a baby...of her own. Now they're in the midst of treatment. I wish she will be pregnant by this year end. And while lepaking in the house, she found a new hobby..Baking! Wahhh sgt seronok la aku...ada member yg blh share2 tips. She's now attending Wilton courses. Kata dia : Seronokla pulak main dgn krim-krim ni! Good for you dear...cepat2 belajar sementara blum dpt baby...nnt ko krimkan baby ko plak! hehehe...

Balik rumah, aku buka album...tapi sedih. Tak byk gambar masa sek men rendah ada dgn aku. Sbb dulu aku tak pentingkan semua tu...sekarang yg ada cuma cebisan gambar yg terpatri di ingatan...

3 comments:

Unknown on July 4, 2009 at 1:26 PM said...

syok yek jumpa kawan lama ni..
dulu comot2..skrg jmpa semua dah berbeza .apalagi klu semua berjaya..gembira..
cuma dani ni mcm rendh diri pun ada .klu jmpa kwn2 lama sure rasa rendh diri..sbbsemua berkejaya..dani duduk kat rumah jek..

Kenshin on July 4, 2009 at 5:19 PM said...

kawan lama..kenangan lama...tak ada gambar pun tak apa...as long gambaran dalam hati pun dah memadai..

Unknown on July 5, 2009 at 1:56 PM said...

bukan Dani je rasa rendah diri..bel pun rasa gitu gak...esp dgn kawan2 MRSM dulu. Tapi bila fikir2 semula bel buang jauh2 perasaan tu sbb bel tahu bel bahagia dgn apa yg bel miliki sekarang. Andaikata kita sama macam org lain mungkin kita tak sebahagia sekarang...peace!

Betul Ken...tapi bel tabik sama kau. Ingatan kau terhadap setiap detail kenangan kau macam video recorder. Perfect gitu! Bel dah lama tunggu bila ko nak sambung citer ko tu...hehhehe

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template