Wednesday, December 17, 2008

Entry sepanjang minggu

Sabtu lepas aku ikut Sayang pergi PC Fair kat KLCC. Riana tinggal kat nursery. Karang kalau bawa kesian pulak kat dia. Cuma bawa Ammar; itupun aku dah rasa menyesal bawa dia. Lebih baik dia duk nursery main dgn kawan2. Mana taknya..dengan orang yang ramai tu... dewan luas... dia jadi letih dan nak berdukung je! mana larat Ammar!

Aku nak cari pendrive untuk kegunaan official dan sayang plak off course cari LCD untuk PC dia. Aku kata beli je BenQ tu, murah pun murah, tapi since dia nak sangat Samsung punya; ambil la..dapat free 4GB flashdrive. So aku tak yah beli dah... hehehhe. pastu rayau lagi...sambar DVDR; senang nak burn movie nanti. Jalan lagi baru jumpa TM booth. Fikir punya fikir, we decided to sign up with TM STreamyx Combo tu. Yang kelakarnya bila balik rumah boleh pulak connection Maxis tu SANGAT LAJU! boleh gitu? macam tau je kita nak terminate dia!Tada! ni dia LCD baru..untuk PC je..untuk rumah tah bila nak merasa...

sementara Sayang duk layan toy baru dia aku duk masak2 kat bawah. Apa lagi? Kuih keria comel untuk Sayang (sbb dia request) . Sambil tu aku buat juga Pengat pisang + jagung untuk Ammar; dah lama dia tak makan pengat. Itu fav dia. Memandangkan kitorang sampai rumah dah agak lewat petang, badan pun dah penat, rasa malas nak keluar gi makan. Aku pun masak cincai2 je. Daging korban ada lagi so aku buat masak hijau je, Fav sayang jugak. Pastu tu goreng telur dadar. Kenyang!

Esoknya tu kitorang gi bawa Ammar n Riana ke pelancaran cummunity policing kat kawasan kejiranan aku ni. Bila tgk ramai2 duk beratur mendaftar, sayang suh aku daftarkan sekali. Sekali bila dah daftar baru aku perasan, itu register untuk ala-ala rukun tetangga. Aku punyalah gelak kat sayang! bersedialah anda untuk di panggil berkhidmat. Itu ayat kau padanya. Ammar yang seronok sebab dpt tengok helicopter (dia suka sgt dgn big machine ni)

Ni aksi komando turun dari heli. Sangat rendah sampaikan terbang topi aku! hehehehe... aku dpt tau pengunjung boleh bawa anak naik heli tersebut (tak terbang la) so aku rasa rugi plak tak bawa Ammar ke padang sekolah tu. Sure Ammar suka dapat masuk dalam heli tu.



Aksi Ammar naik motor polis. Tak dapat naik heli, naik je la motor besar ni! Ni motor baru PDRM. Motor lama tu dah relevan lagi..boleh simpan dlm stor.

2 comments:

TashadeNatasha on December 17, 2008 at 10:33 AM said...

tasha lg prefer keria dr donut.

tp kalo jco depan mata mmg xpndg keria.hehhe

Unknown on December 17, 2008 at 11:02 AM said...

hehhehe..keria ada flavour tasha..donut tu just tepung n gula...sure sedap keria..

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template