Friday, August 22, 2008

Kenangan itu

Sebelum ni aku kurang bercerita tentang teman-teman sekolah aku. Mungkin kerana aku dah lost contact dan mungkin juga kerana aku sengaja tak mahu menimbulkan diri di permukaan. I have my own reason.

But lately, aku menjadi seorang perindu. Rindu pada teman2 tak dapat di tahan lagi bila melihat gambar2 mereka terpampang di dada FACEBOOK. Satu demi satu kenangan manis datang menerjah lantas memaksa aku timbul ke permukaan. Dan aku berjaya mengikis rasa malu dan marah pada diri sendiri. Telah aku luahkan segalanya pada NANA...adan akhirnya aku rasa lega. Let past be history.

Aku bermula di SEKOLAH MENENGAH TG PANGLIMA PERANG


Aku di bawah kelas Rancangan Khas and I start with 1 Aktif. We are the pioneer of this newly open school. Ketika itu kami amat seronok dgn sekolah ini. Kami betul sayangkan sekolah kami. Malah between murid pun sgt rapat, esp budak2 kelas aku...kami macam adik beradik. To name a few friends : Baiti, Azai, Shikin, Dzuraikan, Ayub, farouk, Embry, Wan Kamarul, lela, Herdiman, Shahir...
Seriuosly I miss them so much! Dulu kitorang ada GERKO selalu kena stayback. Time tu la kitorang sume siapkan homework yg cikgu kasi. lepas tu kitorang selalu lepak dan buat aktiviti seperti menyanyi sambil diiringi gendang Dzuraikhan dan ayub, main lastik getah peluru kertas tu (sakit wo!) Main nyorok2 pun penah! adeh...gelak sensorang aku kat sini. Then F2 aku masuk kelas Rajin (turun kelas no2 sbb byk main). kat situ aku baik plak dgn Wan Zaitun, Azlan shah, Aty, zalifah, Hanafiah, Yusri...masa ni kelas aku jadi kelas pertama yang ambil inisatif belajar math in english. memula mrs Yeap (i love you!) macam tak percaya dgn kehendak kitorang but we insist. pengetua pun terkejut dgn perkembangan kitorang. Masa F2 juga aku kantoi main spirit of the coins kat dlm kelas...mampos kena marah dgn pengetua tau! Then result aku kembali Ok dan masuk kelas no 1 semula (Aktif) Masa F3 mmg kitorang strive for excellence la. dlm kelas tu semua org bersaing sesama sendiri. Kalau time buat karangan tu, kalau boleh semua nak dapat markah paling tinggi. Sapa dpt markah paling tinggi sure buku kena pinjam sbb yg lain nk baca jadikan contoh. selalunya akulah dpt markah tinggi time karangan sbb aku mmg minat menulis. Plus Ayu shiela dan Azarul. Hasil usaha kami tu most of us dpt flying colours time SRP. Aku dapat Agregat 10 dan berjaya masuk MRSM KT. Sorang demi sorang dari kami pergi tinggalkan SMTPPTM. Cikgu rashid (pengetua) sedih sgt but we can do nothing...we have dreams to pursue...

tentang MRSM KT aku takmau cerita banyak. Because part of it are painful memories. Plus budak2 kat sana macam duk hutan! tak penah tgk org tak pakai tudung...tak penah tgk org kawan dgn boys...tak penah tgk org pakai baju moden...stupids. Kenangan indah aku di sana hanya dengan NANA, ALYN, JA, WANOR, ALONG, SUE, LIL, SARA... and named ourselves SGC. We are all proud cempakarians!I missed you guys!

5 comments:

Zilla on August 24, 2008 at 12:06 PM said...

bel..entry bel ne wat kiter rindukan zaman sekolah...waaaa

kiter dulu pun memang score giler subjek bm lebih2 laghi karangan...cekononnya nak jadi reporter...tapi mak dan ayah tak izinkan katanya nanti cepat mati...hohoho wpun dah lama tinggalkan sek. skill menulis tu masih laghi ada...tiap x wat assignmet, kiter mesti antara yang tertinggi markahnya sampaikan ada yang ingat kiter upah orang buatkan assgmnt kiter...huhuhu

kalolah masa boleh diputar....

Unknown on August 25, 2008 at 1:00 AM said...

syahdu rasanya bila teringat kenangan tu kan HB!

HB skang ni amik course apa?

Zilla on August 27, 2008 at 3:35 PM said...

memang syahdu bel...la ne dah tak blh nak gedik2 cam budak2 laghi dah...kena tertib skrg kalo tk cik abang lari...wakaka

kiter amik course public management bel...semuanya teori..rabak otak dibuatnya...ekeke

Nana on September 3, 2008 at 10:31 AM said...

yee,

them being how they were and us being the one-of-a-kind, very unlike them made it difficult for them to understand us. and what they don't understand they treat with contempt.

i still believe it has somehow made us a better person.

Unknown on September 3, 2008 at 11:12 AM said...

nana, everytime I flew the time back there I feel nervous. they really mean!

but I agree with you, it made us a better person. but still i miss you guys...

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template