Monday, April 21, 2008

Cepatlah siapkan bambang!

Hari ni dah masuk 2 minggu rumah aku jadi caca marba.
Kat depan lantai pun dah terasa asik berpasir...last week lagi teruk. Bila hujan aku jadi susah nak transmit anak2 masuk dalam rumah. Selagi carporch tu tak siap memang aku susah hati bila hujan waktu petang. Sampai koyak seluar slack kesayangan aku tu!

Kat dry kitchen pulak dah jadik macam stor jual barang terpakai.
Penuh dengan washing machine,fridge, dapur etc...nak makan pun kureng selera.
Kata Bambang lagi 7-8 hari siapla dapur dan carporch tu...aku harap lagi cepat siap lagi bagus.

hehe..sebenarnya aku dah tak sabar nak tengok dapur baru aku tu.
Aku dan Sayang sepakat pilih warna kuning tuk wet kitchen tu..ceria sikit!
Untuk merealisasikan impian aku dan Sayang, aku pun beli la set Fagor yang ada hob dan hood glass tu...paling aku suka, ada built in oven lagik! kompem mama geram tengok oven aku tu!

Cakap pasal oven, semalam Sayang sarankan agar aku jual biskut atau kek.
Sebenarnya aku memang suka sangat kalau aku boleh buat seperti yang sayang sarankan sebab aku memang suka bakar kek dan biskut. Azam aku raya ni nak buat biskut. Ammar pun dah besar tentu dia suka makan biskut. Lepas tu aku cadang nak buat oreo cheesecake tuk adik aku yang bakal graduate this August kat UIAM. Kalau jadik nanti bolehla aku supply kek tuk majlis kahwin Akis nanti...hehehe...

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template