Tuesday, December 22, 2009

Blueberry Cheesecake

Last weekend cuti lagi on Friday! Sangat syok kan? Empat hari je kerja.
Macam biasalah, aku sure plan macam2 untuk cuti yang panjang itu.
Dalam plan, aku nak bakar kek lapis sarawak dan green peas cookies. Then Aceng pulak order blueberry cheesecake. Kebetulan mereka akan drop by my house bawa my parents in law. So memang langkah kanan la mereka. Mereka sampai betul2 time aku sedang melapis lapisan2 terakhir kek tu! Jadinya aku mmg tak sempat nak snap gambar kek lapis tu. But this time kek tu mmg menjadi, rasanya pun sedap, better than the last time yang terpakai salted butter tu! Alhamdulillah, nanti aku cuba lagi sampi jadi sedap giler!

Oleh kerana Aceng nak bawa balik cheese cake tu ke tangkak, maka aku sengaja bakar kek tu dlm aluminuim foil supaya mudah dia bawa dan takla kek tu membayak nanti. Belum makan lagi kek tu, anak2 dia dah minta ibunya order for the next time! hahahahah katanya next nak flavour strawberry pula! Antime dear! enjoy your cake yah!


Dan kerana Ammar ternampak kek tu lalu berbisik-bisik di telinga ku minta kek..maka this weekend terpaksalah aku bakar lagi sebiji yang comel skit untuk kami anak beranak makan. hehehehe....

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template