Tuesday, June 2, 2009

Sutun

aku terpanggil nk kupas kisah i sbb tgh tgk cerita ni di Ria.
Apa sebenarnya di sebalik kisah lelaki lembut?
Aku takut sebenarnya untuk mengupas isu ini. Nauzubillah..minta di jauhkan keturunan aku. Tapi aku tersentuh melihat drama ini.

Benarkah mereka di lahirkan dgn naluri begitu. Justeru itu, bukankah itu satu dugaan buat semua?Adakah jalan untuk pulih? Dia tak minta untuk dilahirkan begitu bukan? Tentu Allah S.W.T lebih tahu apa yg Dia mahukan. Tentunya Yang Maha Mengetahui ada agenda yg lebih baik? bukan begitu? But we ended up memandang jijik to them...kebiasaannya.

Tapi ada juga yang sengaja pilih jalan itu rasanya. Sengaja menokok tambah naluri yang sedikit itu menjadi melimpah ruah. Dan bila masyarakat mentertawakan mereka, mereka marah. Jadi lupakah mereka di mana mereka berada sebenanrnya.

Aku rasa satu hari aku nak tanyakan isu ini pada ustaz yang arif. Persoalan ini masih belum terjawab sejak dulu. Kerana bagi aku seandainya mereka di lahirkan dgn naluri begitu, agak tidak adil kita memandang serong pada mereka sedangkan mereka tidak minta jadi begitu. Dan bila semua tak pedulikan mereka, mereka akan mencari yang sejenis dgn mereka dan akhirnya mereka terus terjebak ke dunia yang salah. Bukankah itu sudah menidakkan tanggungjawab ibubapa yang sebenarnya? wallahualam...

3 comments:

syahadah on June 2, 2009 at 8:26 PM said...

betul tu bell..bukan nak mengutuk tetapi..dani ada seorg adik angkat yg mmg golongan mcm ni..nak cerite..budak2 lelaki dah layan dgn baik dan bimbing dia..dan ada aweks...
tp lepas habis study jumpa balik..dia jadi sutun balik..sebab apa?lps kolej kerja jumpa kawn sejenis..sedih dani tgk..dani mmg sayang betul kat dia..tp skrg lost contack dah..

Zilla HB on June 3, 2009 at 12:34 PM said...

ye dani, saya pun ada kawan sebegini...yg semulajadi kiter ketepikan...tetapi yang sebaliknya lebih kepada dorongan rakan2 dan naluri mereka sendiri seolah2 menidakan kejadian tuhan...entahla..

Beldandy on June 3, 2009 at 2:51 PM said...

tu la, rasanya kalau kita layan dia macam biasa, bibing betul2 sure dia takkan menyimpang kan? even naluri mereka masih lembut tapi asal kejadian as lelaki tu rasanya mungkin takkan lari dr diri mereka. lembut pun lembutla asalkan maintain jantan kan?

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template