Thursday, May 21, 2009

sakit mata & ibu bapa

Dah dua hari aku plan nak post entry ni tapi tertangguh sbb sgt busy. Semlm kena berkejar ke CIDB & MECD. Sampai office byk lagi kerja nk kena settle. By that time, kemarahan yang membara kian hilang. Marah ke? mungkin tidak...more to frustration maybe.

Last week aku notice on of the babies sakit mata dan aku buat mental note to call the owner (jiran aku je) to ask about this. Being me yg sgt pelupa, byk makan maggi Nana kata, tak call pun. Petang isnin aku tgk mata Riana dah merah. Sah! Menjangkit. Hati aku mula risau, nak kena ambil cuti ke? takkan nak hantar Riana...kesian baby lain. nak hantar kat mama di PD? hishhh kering plak susu badan aku ni nnt. Sure aku tak blh tido Riana takde...nak hantar kat akak? dia sure busy nak uruskan wedding ujung bulan ni. Huh! hati mula geram pada parents yang memulakan semua ni. Dah tau anak sakit berjangkit mengapa hantar juga ke nursery? jika anda rasa sh sbb takde org jaga begitu juga kami, ibu bapa yang lain. Tolonglah jgn terlalu memikirkan masalah anda sahaja, kami juga bermasalah. Kita sama2 anak rantau, harap maklum masalah yg kita hadapi. Tak kesian ke bila baby menjangkit? Bila ku rujuk kak Ratna, dia suruh aku hantar Riana macam biasa berserta ubat. Dia dah tak blh nak salahkan aku katanya sbb slh ibubapa yg lain. Aku pula serba salah. Bulan ni mmg sgt tight jadualnya. at the same time aku titiskan susu ibu dlm mata Riana, hopefully it works. if by tomorrow Riana tak baik juga macam kena hantar kat mama. Sure mama akan sgt2 suka la...tapi aku ni cemana? nak berulang dari PD ke? *pengsan*

Kelmarin Kak Mas order plak 4 dozen plain cuppies untuk hari guru. Nasib baik aku sempat buat untuk dia walaupun berlakunya salah faham ttg order dia. Thank kak Mas, jangan serik tau! Macam nilah org yg nak cari duit sampingan, kena kerja lebih sikit...apa salahnya kan?

At this moment aku masih memikirkan tentang Riana. mama masih belum tahu. Biarlah, nnt mama over risau pulak, bukannya aku tak faham dgn sikap mama tu. Adik, mommy doakan adik cepat pulih tau! jangan gosok mata adik tu, nanti bengkak teruk. kalau gatal mommy dah bg ubat gatal dgn baby sitter. Jgn garu tau!

7 comments:

Zilla on May 21, 2009 at 1:23 PM said...

yeh bel..kekadang sampai tak cukup tangan tau...

pernah terjadi esok nak hendak kek, mlm tu wat dan kek bantat...rasa nak meraung aje tau...huhuhu

Unknown on May 21, 2009 at 6:07 PM said...

tu la zila nak aje baling kek tu kan?

tapi takpelah...itu antara pekara yg kita perlu belajar masa mula2 start bisnes ni kan? org kata jatuh bangun kita gitu...hehhehe

Unknown on May 21, 2009 at 8:31 PM said...

baby kena sakit mata?
sakit tau bel..gatal..seksa rasanya..
kesian pulak baby2 dah kena..
kalau granny tahu sure suruh paksa antar balikkan...
bagus jugak titis air susu kat mata..petua kan..

TashadeNatasha on May 21, 2009 at 9:01 PM said...

get well soon, riana.

dlittlekitchen on May 21, 2009 at 9:02 PM said...

alahai... kalo baby sakit, susahnyer nk jaga...

btul lah tu bel, bukan senang nk senang nih...

wannieross on May 21, 2009 at 11:38 PM said...

Ini yang payahnya kalau kita bekerja, anak sakit. Hati tak tenteram. Riana, ingat pesan mama...jangan gosok mata ye.

Riana okay kalau tinggal dengan nenek dia?

Unknown on May 22, 2009 at 8:49 AM said...

thanks all.

Wannie : surely at first she will cry la...bel yg tak thn nnt. tadi pun mata dia dah bengkak

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template