Monday, February 23, 2009

Birthday Birthday

Since my last post, I've been very busy. Sampai nak plan for Ammar's birthday pun macam kelam kabut je...hinggakan ada beberapa orang yang tertinggal nak di jemput...uwaaaa...jiran plak tu! teruk betul mommy nih!

Anyway, the party went smoothly despite the humid weather that day. Of course Ammar orang paling teruja sekali bila buka fridge...tgk ada dua biji cakes for him. Kept asking me to feed him. But i know...he just want the chocolates and the mentos on the cakes! hahahaha....tempting ya Ammar? Dia tambah teruja on that day bila tgk aku tampal gambar dia & daddy atas cake! Thanks to kak Smile sbb temankan aku gi ambil sugar edible image kat pastry pro...sesat aku wehhh! Sekali lagi aku saja nak kenakan Ammar...aku bagi dia Relighting candle...penat dia tiup asyik menyala semula je...kawan-kawan dia pun naik hairan..dia pun rasa nak ketawa...aku lagi rasa nak gelak kuat2 masa tu! Lepas aje acara tiup lilin dia and the gang dah sibuk main kat luar. So semua basikal2 lumba dah bersusun kat luar. Bisingnya tak yah ceritalah! belum campur bising mak-mak kat dalam berborak sambil ketawa! Aku rasa seronok juga dpt borak lama-lama dengan jiran2. Maklumlah kami yang berkerja ni jaranggg sangat dapat duduk lepak-lepak bertukar-tukar cerita. So sesekali dapat lepak macam ni sangat seronok.

Nasib baik aku buat 2 biji kek...kalau tak tak puas adik-adik dan anak buah aku makan. Akis dah pesan awal2 dia nak kek yang sama masa wedding dia nanti. No sweat lah! Aku dah plan nak buat chocolate rolled fondant untuk wedding cake dia, insyaallah....Bila malam menjelma Ammar dah mula tak sabar nak buka hadiah dia esp given by Danish. Mana tidaknya, Danish awal-awal dah bocor rahsia kata dalam tu ada kereta control! so Ammar tak pedulik lagi hadiah lain! hahahahah.....

then yesterday kitorang melawat Toysrus selepas beberapa lama tak ke sana. As expected Ammar jadi tak tentu arah bila tgk mainan banyak..semua dia nak sampai aku rasa nak aje aku bawa dia keluar. Riana maintain aje..tak reti lagi kan...pilih punya pilih akhirnya kami pun angkut la beberapa biji mainan untuk Ammar dan Riana. Happy birthday to Riana & Ammar. Hopes that you will be good daughter and son in the future.

kat bawah ni cuma ada gambar hadiah2 Ammar yg sempat aku snap. Gambar2 masa birthday aku masih belum dpt copy dr adik aku (tgh berangan nak jadi photographer tu). serious aku lupa nak pegang camera masa party berlangsung!

Ammar nak juga bergambar dengan Minnie! tgk tu ada air mata sbb aku nak ambil gambar Minnie & Riana je!
Dari Mommy & Daddy. To satisfy his madness with mega machines! He even slept his his Spiderman lori kontena! huh! Sakit kepala mommy tau!

She is satisfied with this Minnie. Kecil lagi so tak reti sangatla bab toys ni. Tgk tu dia tgh concentrate tgk movie Monsters House. Takpe dik..mommy dah tgk mini ktchen untuk adik tu...cantikkkk..nanti kita beli ye!

ini dari Aunty Erinn (Seriously, I love this book)
Ni la remote control car yang Ammar suka sangat tuh! Daddy nak pegang pun tak kasik!

Hot Wheel from Tasha the Doll's like girl. She really pretty you know!

American chocolate cake. My Twin bro sangat suka makan this cake. I will post the recipe later. Cake ni macam cacat sikit sebab kesilapan teknikal semasa melepa ganache belum cukup firm..huhuhuhu....
Yeah! the first gift Ammar received...dari jauh lak tu! thanks kak ti...Ammar suka sangat 'melukis' atas buku ni. (buku ni pun aku sukaaa banget!)

The birthday cake! Banana Layered Chocolate Cake (recipe later yah!). Aku pilih resepi ni sebab hubby suka makan yang kat secret recipe punya. so on his birthday ni aku buat special untuk dia. Dan paling seronok bila dia cakap cake tu sangat sedap. alhamdulillah. Hadiah untuk sayang? 500GB Seagate External Hardisk....sangat puas hati...

Nanti gambar2 lain akan aku update once itu jurugambar baru belajar email sama aku ya!

10 comments:

Zilla on February 23, 2009 at 1:53 PM said...

bel, sorry sebab tak dapat dtg... tapi i'm promise, bulan 3 ne kiter jumpa kat mana2 ye...sampaikan salam peluk cium saya utk ammar...

*cantik kek tu...jgn lupe resepinya...hehehe

Unknown on February 23, 2009 at 2:46 PM said...

heheh...inysaallah kita jumpa nanti..
zilla, resepinya mmg sangat simple tapi mmg best.

nanti bel akan letak kat sini tau!

bhulat on February 23, 2009 at 5:05 PM said...

aku kagum lar ngan ko...aku rasa ko dah bleh amik tempahan kek leer lepas ni...

regret nyer aku tak dapat dtg
sorry sgt2...

Kenshin on February 24, 2009 at 12:52 AM said...

23 feb ker Bel?...just celebrated my first son birthday...happy belated birthday to ammar..

Unknown on February 24, 2009 at 9:19 AM said...

ken, happy belated to your son juga! dah berapa umur dia ya?

Unknown on February 24, 2009 at 9:20 AM said...

ok betty, nanti birthday anak ko ko blh tempah dgn aku je...ekekekke...ko suka kek apa?

teratakcintakita on February 25, 2009 at 8:23 AM said...

happy belated to Ammar... seronoknya dia dpt pezen banyakk..:-D..sorry Ammar..Mokku tk dpt nk bagi.. jauh... mommy Ammar pun tk bagi address, kalau ada address tentu mokku kasi Ammar pezen jugak..
\(^o^)/
Happay Belated Ammar!!...

beldandy on February 25, 2009 at 8:54 AM said...

thanks saki..
saki, bila nak kasi bel masuk blog saki ni?

Zilla on February 26, 2009 at 7:38 AM said...

saki, nak masuk blog saki gak...

Unknown on February 26, 2009 at 9:17 AM said...

tu la...dia kena cepat2 bg approval kat kita..

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template