Wednesday, January 7, 2009

2009 Harapan dan Impian

Sejak awal menginjaki 2009, memang hatiku sedikit berdebar. Entah mengapa...aku harap it's nothing bad. Lalu aku menyusuri setiap liku-liku yang telah aku jelajahi. Aku telek setiap sudut dalam hidup ini. It's not perfect. Terlalu banyak flaw yang aku nampak...terlalu semak liku-liku itu hinggakan aku rasa aku perlu bangun dan kemaskan semuanya. Ya! aku harus bangkit untuk memperkemaskan hidupku. Sebab aku tahu, I deserve better.

Aku ingin kembali gemilang dalam setiap apa yang aku lakukan. I want the gold touch. Lantas harapan aku agar aku capai setiap task yang aku terima. Mesti segera di siapkan. No procastinate. It means less surfing the net...less chit chatting thru YM. And I'm prepared.

Aku ingin berikan yang terbaik untuk keluargaku. I want my family to be the best. Rumah harus sentiasa kemas dan bersih esp my kitchen and bathroom and bedroom. Dan sometimes membuatkan aku rasa nak buang semua mainan anak2, but it wouldn't be fair for them. So I will let them keep it all. We both are clutterer so we must change (at least me) to be a de-clutter. wow! it's damn hard babe...semua benda pun sayang nak buang. Aku mesti luangkan masa reading books to my toddler, they just love it. Bukan macam selalu bila atas katil aku dah keletihan, mata pun layu. Tahun ni aku nak mula latih Ammar using the toilet and start tell Riana she got two hands, two eyes, two feet, she got stomach bla bla bla...Tak lupa juga, aku nak kembali layan Sayang macam mana aku buat sebelum kami dapat anak. Whoaaaa! this really damnnnnn hard. But I will try my best. These all means sacrificing my sleep, my energy and my ME time. If it's worth it then it's worth doing.

Last but not least, I want to be a better person. I MUST my manuscript before year end. And I must do that one thing.....

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template