Tuesday, July 22, 2008

Teringat lagi...

Hujung minggu yang lepas aku berjaya juga menyiapkan sample biskut raya yang bakal aku pasarkan...chewahhh! Hari Sabtu agak smooth perjalanan baking aku but Sunday dah jadi haru biru! mana tidaknya Riana asyik nak melekat dengan aku sampaikan akhirnya aku terpaksa pakai kangaroo pouch kat belakang dan sandang dia sampai dia tertidur! teruk betul manja adik ni!!!!

Pagi tadi aku tersenyum-senyum dalam kereta bila mendengar kisah samseng sekolah di radio ERA. Sambil memandu ingatanku jauh mengimbau kenangan lama. hehehhe....

Aku ni taklah jahat sangat time sekolah tapi hidupku di sekolah amat colourful. Form 1-3 aku memang amat famous di sekolah. Kalau sebut nama aku semua akan kenal termasuk cikgu, Kalau tak kenal there must be something wrong with you! ekekekkee....sbb apa? we are the pioneer dan aku amat aktif dalam segala bidang. Semua pun aku sambar peluang yang ada dan pada masa yang sama pelajaran aku tetap memberansangkan. Bila aku lulus cemerlang dlm SRP, aku pergi jauh ke sebuah sekolah yang menjadi idaman aku. Tapi malangnya orang-orang kat sekolah tu kebanyakkannya macam otak kampung! macam tak pernah tengok orang tak pakai tudung! aku pakai baju kurung sekolah tanpa chamisole pun nak heran! soooo stupid! padahal kat sekolah lama aku it's nothing pun...takde plak budak buang anak kat sekolah lama aku tu! ended up they call me sosial la konon...debik kang! dgn tekanan yang aku terima dan my first time living in hostel it makes me more bengang! I got a few new friends and started whow the college. Kalau sesuatu yg berlaku di maktab dan ianya bukan angkara pelajar lelaki, group akulah yang bakal di tunding jari....nantilah ada masa aku akan story detail skit..

then bila aku masuk matrik it seems that my senior from maktab dah warns among themselves how samseng I am! damn!!! ok..see for yourself la!
actually i have done nothing other than being loud. I dont wear tudung...and I am an open minded girl. and that makes me samseng hah! but really...actually my guardian yang derang takut sampai takde sapa berani kacau aku..

pernah satu ketika aku di lawati felow semata-mata kerana dia ingin melihat sendiri sejauh mana kegengsteran aku! so damn stupid! from the rumours, she heard that i am so gangster that even the Majlis Tertinggi Pelajar will obeyed me! hahahahahhaha...what kind of a jokes? I even went to some sort of judicial courts (at college) for having so many outing cards...ekekkekek, tu biasa la! akhirnya felow tu sendiri hairan bagaimana rumours tu boleh spread sedangkan aku sebenarnya hanya orang biasa. tak lebih dan tak kurang. she agreed that I am ordinary girl, just like the others, cuma aku berani. Itu sahaja. Bila felow tu balik aku gelak guling2 atas katil dgn all my mates. Esoknya aku mulakan misi mencari siapa dalang yang bawa mulut tentang aku.

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template