Friday, May 23, 2008

Lariiiiiiiiiiiiiii.....................

Di sebabkan aku dah janji dengan kak Nor nak sambung citer mengigau tu, hari ni aku sambung (dah lewat sebenarnya) jangan mare kak Nor!

Kelmarin K dah di jemput pulang oleh mama dia. So kitorang rasa lega sikit. Aku dan H masih agak fobia bila dengar tapak kaki. Cepat aje darah nak berderau! Petang tu kitorang semua ambil dinner kat dewan makan dan makan kat bilik A. Tengah sedap-sedap makan tu K sampai. Masa tu dah petang benar, dekat nak senja. Mama K kitorang tengok sedang renjis-renjis air dlm botol mineral ke dinding dorm kami. Adalah tu...berubat kut! so kitorang terus la berborak dalam bilik tu.

Tengah sedap berborak tetiba dengar macam riuh je kat corridor. Aku pun pi la jenguk. heran! apasal bebudak dorm aku duk berkumpul kat pintu belakang? baru aku n the geng nak pi tengok sekali bebudak tu sume pusing balik dan jerit lariii....hahahah...aku yang terkejut beruk ni pun ikut sama lari. Kira aku plak dah jadi kepala tuk larian amal dalam dorm tu. bila sampai kat hujung aku terus masuk bilik no 1 dan yang lain pun ikut aku. Korang ni kan...kalau pun ikut aku, apasal hempap aku atas katil ni? teruk aku kena hempap sampai pecah dinding softboard tu...takut punya pasal. kenapa? rupanya ada sorang dorm mate aku dah kena sampuk da...dia duk sibuk nak keluar dorm dengan hanya bersinglet, berseluar track dan dengan rambut mengerbang giler. aku pun naik seram tengok dia.

Adalah beberapa orang yang pandai cuba menenenangkan Z, ajak masuk bilik dia semula. Aku ni dah rasa nak patah tulang! tapi takut juga la...beberapa orang yg lain pegi panggil warden. Kat lounge dah penuh dgn bebudak baca surah yassin. aku dah rasa macam suspen gile! Segala ustazah, ustaz, warden, pak guard pun datang dorm aku tu...kecoh di buatnya dek Z. Aku dengan keadaan yang masih fobia ni memerhati je. Aku tengok dah ada yang start nak menjerit dan ada juga yang menangis. Yang sorang tu plak dah sibuk minta kain kuning la pulak! katanya dia puteri raja. raja mana pulak ni kak oi!

Aku dengarla Z ni jerit2 dalam bilik dia. Z minta air, so bagilah air dalam mug yg bertulis kaligrafi ayat kursi dalam dia. Z dengan selamba buat style sami nak minum air tu! siap buat lambang peace dan pusing2 kat cawan tu. selamba je dia minum. apa tak panas ke minum air dalam cawan tu? pelik. pastu aku blah pi tgk yang lain2. Yang nak histeria tu ada la dalam lima orang. yang puteri raja tu nampak lemah je...sibuk nak juga kain kuning dia. Aku cari K. dia ada dalam bilik dgn geng aku yg lain. Rupanya derang tgh suruh K ikut baca ayat kursi. sekali tgh baca K boleh tarik sweater dia tutup kepala. Dia tanak ikut kitorang baca malah dia tutup telinga. Aku sempat tengok mata hitam K dah naik atas...sikit je nampak! iskkk...haru jugak budak ni...aku pun dah naik seram, aku blah pegi join budak2 baca yassin. tah berapa puluh kali ulang aku pun tatau. yang pasti memang tak berhenti langsung.

Tengah kitorang layan surah yassin sekali tu Z datang berlari dan berdiri tegak pandang kitorang sume. kitorang dah suspen giler ni...bacaan pun dah terslow sikit.
Ustaz yang ikut Z suruh dia ikut mengucap. tapi mata Z bulat dan tajam padang terus ke depan seolah-olah dia berada di satu tempat lain. Kemudian Z dengan lantang berkata 'tiada tuhan yang di sembah melainkan AKUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!' Hishhhhh....naik bulu roma kitorang sume...ustaz cuba pujuk Z dan tetiba je Z terbaring sambil menggapai-gapai. kenapa pulak Z gitu? Pastu bila Z bangun, dia pegi nak carik K. Dia macam nak geng dengan K tapi K pulak nak lari dari dia....iskkk...dah macam filem hindustan la pulak.

Lepas beberapa jam, ustaz berjaya kawal Z, dia nampak Ok. kitorang pun dah penat dan mengantuk tapi takut. jadi kami sume pakat nak tidur ramai2 dalam bilik sempit tu. Maka jadilah kami sardin dalam tin cap ayam tu...alkisahnya, masa kitorang tidur, Z datang menjenguk setiap bilik di dorm kami tu, nasib ada ustazah temankan. iskkk di buatnya Z naik hantu,,seriau!!!!!

Esok paginya kami semua ke kelas macam biasa. tapi aku dah berapa kali menguap. Kitorang dah siap hantar K kat sickbay supaya dia boleh berehat di temani oleh W. Sedang asyik cikgu sejarah kitorang mengajar, aku dengar suara orang menjerit. dari tingkap kelas, aku nampak Z sedang bertarik-tarik tangan dengan k. Aku dan H apa lagi dengan selamba cakap " cikgu kitorang nak pegi tolong kawan jap". cikgu pun boleh angguk je...hehehehhe....

Rupanya Z sibuk nak ajak K kawan dengan dia. K pula tanak. Aku jadi very curious. Siren balik dah berbunyi menandakan waktu lunch. Aku dengan beraninya (kenapalah berani sangat ni) pergi ke bilik Z, konon nak melawat dia. Di bilik dia ada roommate dia. aku pun selamba je interview Z tentang apa yang sudah jadi. Z pun takde segan silu terus cerita. dia jawab setiap pertanyaan aku. Aku tengok baju Z koyak dek main tarik-tarik dengan K tadi...

errr...sambung nantila..aku dah penat menaip ni...

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template