Friday, December 14, 2007

bimbang...risau...takuttt...

Sigh....

Sejak beberapa hari ni aku dah mula rasa takut.
Aku dah mula terbayang rasa sakit nak bersalin yang pernah aku alami awal tahun lepas...ya Tuhan, cukup menakutkan aku!
Aku juga dah mula terbayang betapa susahnya suamiku menanti di sebelahku dengan perut yang kosong dan mata yang mengantuk...
Fobia melahirkan Ammar dulu masih belum hilang...bila kenangkan kembali mmg aku cukup takut!

Bukan itu sahaja yang merisaukan aku...ada lagi beberapa pekara...
Aku risau memikirkan samada aku mampu untuk handle dua orang anak yang masih kecil. Mampukah aku? pada waktu yang sama, aku juga harus menguruskan suami tercinta...dia tak boleh aku abaikan...
Tak dapat aku nak bayangkan bagaimana nak handle semua tu...dengan tugas2 di rumah lagi...anak2..suami...cukupkah masa 24 jam yang ada tu? makin bersepahkah rumah aku nanti? sempatkah aku memasak untuk mereka? risau...risau...

selama ini suami dan aku berkorban tekak demi meluangkan masa untuk Ammar. Kami sanggup makan lauk yg di beli. Jadi aku ada masa untuk Ammar...setiap kali bersama Ammar, aku akan masukkan sedikit input dlm dirinya...hasilnya memang memberansangkan. Ammar cepat tangkap apa yang aku ajar. Paling aku suka, dia cukup cintakan buku...
Jadi mungkinkah aku dan Sayang terpaksa berkorban tekak lagi untuk anak kedua?
tak adil bukan kalau aku biarkan dia tanpa perhatian...sedangkan masa yang aku ada cukup terhad...

6 comments:

Nonchalantly anxious on December 14, 2007 at 1:51 PM said...

Bel..bila due ?
Tahniah lah sekali lagi ye.. semoga Bel dan baby sihat-sihat saja.

Unknown on December 14, 2007 at 10:20 PM said...

it's either 5th Jan 08 or 7th Jan Jem...takutnyaa...

Sue on December 18, 2007 at 7:55 PM said...

sepah sepah tu case biasa lah ria. Anak2 Minah yang dah besar2 ni pun....walau tak berape besar....masih sepahkan rumah. Dah dikatakan budak, tetap perangai budak jugak hehehe

Nonchalantly anxious on December 26, 2007 at 10:56 AM said...

In case i don't see you online before the due date, i'm wishing you every best of luck and jgn risau2 okay?
Semoga sihat2 selalu dan i'm sure teh baby will be as healthy/beautiful as you!!

Unknown on December 26, 2007 at 2:07 PM said...

thank you jem! muahhh!

Nonchalantly anxious on February 22, 2008 at 12:05 AM said...

Bel..i'm sure you must have been busy with the baby!

Tahniah Bel. Hope to hear from you again soon! Miss your blog updates!

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template