Wednesday, October 24, 2007

Ketupat Rendang...Yang dan Daddy...

Balik dari kampung aku dah pun rasa nak makan makanan hari raya lagi. Rasanya tak puas makan waktu raya yang baru lepas. Puas aku bertanya Sayang kat mana boleh cari restoran yang jual ketupat, rendang, lontong...tapi dia manalah tau...

Untuk memuaskan hati dan tekak aku, Ahad tu aku pun pulun masak Rendang, ayam masak merah, rebus ketupat mini dan buat bubur kacang hijau. masa memasak tu punyalah seronok sebab itu kali pertama aku masak rendang sendiri. Hati bimbang juga tak jadi tapi aku teruskan juga memasak. mama cakap kalau guna ayam daging nanti hancur, better guna ayam kampung. tapi dek tak sabar punya pasal aku belasah je guna ayam daging. Nasib tak hancur. Alhamdulillah, semua masakan aku menjadi tengahari itu. sedap betul rasanya rendang buatan sendiri. Now aku dah yakin tuk masak rendang sendiri. In fact aku duk ulang2 makan rendang dgn ketupat tu sampai le malam tadi! puas hati aku!

Lagi satu cerita pasal Ammar...aku dan Sayang baru terperasan dia sesekali memanggil kami dengan panggilan yanggg...sebutannya juga amat manja...kali pertama terdengar aku ketawa besar! rupanya dia meniru panggilan yang sering aku panggil suamiku...sedap aje dia membunyikan yangg..yanggg bila panggil suamiku. Tapi most of the time dia akan panggil daddy...cuma sesekali mood manja datang, dia akan panggil kami yang! alahai anak mommy!

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template