Thursday, April 19, 2007

Cepatlah baik anakku sayang!

Ulser kat bibir Ammar masih belum pulih lagi so dia still meragam di waktu malam. Kesian dia, tekak haus, mata mengantuk sekali nak hisap susu sakit pula! punyalah dia marah dan sedih bila tak dapat hisap susu! Aku cuma boleh sapukan gel yang aku beli kat farmasi tuk kurangkan rasa sakit. then aku perah susu aku dlm sudu dan sudukan pada dia. Tapi sebab mata dah mengantuk (3 pagi) dia hanya minum 4-5 sudu aje. Yang menambah aku kesian bila tengok air liur dia meleleh aje. Dia takut nak tutup mulut dia sebab nanti tergesel bibir dengan gigi. Sabar ya sayang!

Aku juga bimbang kalau-kalau dia kena HFMD. Thanks Smile sebab ingatkan Ria. Tapi setakat ni aku tak nampak lagi simptom2 lain. Cuma dia banyak kencing je waktu malam. Harapan aku agar dia terkena ulcer biasa bukan HFMD. Lagi satu masalah aku...now i'm full tank! ammar tak boleh nak menyusu malam tadi dan aku pula tak sempat nak perah. pagi tadi pun bangun lewat so lupa nak capai botol susu kosong dan coleman box berserta ice pack tuk simpan susu badan. Aduh! aku dah rasa perit ni! FULL TANKKK!!!!! cepatlah petang!

3 comments:

Anonymous said...

Sesama Ria.

Kesian Ammar. kalau ria p jumpa doktar nanti, ria tanya leh makan ice-cream tak? Farhan rajin gak kena ulser, kesian kan budak2 tu.

O baru smile teringat yg Farhan makan aiskrim tu bila dia kena tosil.

ManjLara on April 20, 2007 at 5:13 PM said...

Ammar...how old is he ye? still breast-feed rupenya! erm klu full-tank mmg suffer...

Unknown on April 21, 2007 at 8:26 AM said...

ammar baru 15 bulan lara...di taska dia memang minum susu formula tapi kat rumah breast feed...

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template