Friday, April 13, 2007

Calvin & Hobbes


Aku cukup suka membaca komik Calvin & Hobbes. Kisah seorang budak lelaki yang hyperaktif bersama patung harimau imaginasinya. Dia cukup menyayangi Hobbes. Mana dia pergi pasti Hobbes ada bersama. Calvin pula bagiku seorang budak yang cukup nakal tapi cerdik. Kenakalannya tidak pernah gagal membuat aku tersenyum gelihati. Keakrabannya dengan Hobbes membuatkan aku cukup attached dengan budaya membawa toy kesayangan kemana sahaja. In facts aku cukup suka melihat mana-mana kanak-kanak yang mengheret permaianan kesayangan mereka walau kemana mereka pergi. Bagi aku itu satu menifestasi yang mereka itu peyayang. Yang paling aku tidak boleh lupakan ialah adegan Calvin mandi di dalam toilet bowl! Menjerit mommy dia! lagi satu dia cukup suka mengenakan Suzie, gadis cilik yang sekelas dengannya...kat bawah ni aku letak beberapa komik yang aku ambil dari laman rasmi Calvin & Hobbes




0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template