Friday, September 18, 2009

Kehilangan

Tanggal ini sebenarnya amat bermakna bagiku.
Setiap tahun aku tak lupa betapa mama telah melahirkan puteri sulungnya. Terima kasih mama.
Tahun ini juga aku tidak berkecuali namun perasaan gembira di selubungi air mata.
Berita pemergian dia amat terkesan di hati ini.
Walaupun tidak lama berkenal mesra, aku terasa rapat dengannya.
Justeru itu tatkala mendapat berita di tgh malam, aku merasakan ianya satu mimpi.
Bila bangun esok pagi, aku di hantui mimpi ngeri itu.
Rupanya aku tidak bermimpi. Dia benar-benar pergi.
Aku di basahi airmata...sukar menerima hakikat lantaran ada terselit rasa terkilan.
Namun aku harus redha. Yang hidup pasti akan pergi. Itu janji Allah.
Aku doakan buatmu sayang, moga di cucuri rahmat ke atas rohmu. Moga kau tenang dan aman di sana. Mungkin jika di izinkan, kita bakal ketemu kelak. Hasratmu itu akan aku laksanakan. Itu janji aku.

Angin yang bertiup
Tiba-tiba terhenti
Burung yang terbang
Tiba-tiba hilang
Cahaya tadi yang sangat terang
Tiba-tiba sirna

Sesak dada ini...cuba menghela nafas nan singkat
Sayu hati ini...dianyam walah seribu sepi
Kelam mata ini...mencari warna pelangi

Angin itu di bawa pergi
Bersama cinta bersulam sepi
Burung itu takkan kembali
Menjuang cinta nan abadi
Cahaya itu, mungkinkah akan terang kembali?
Aku masih menanti!
Menyesakkan dada ini...

Nota buat cahaya: kau harus tabah. Demi cinta itu kau harus kuat menghadapi badai yang melanda. Aku tahu semangat kau masih bersisa.

0 comments:

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template