Tuesday, November 18, 2008

Homemade Pretzel

Keterujaan aku menyediakan Pretzel sendiri akhirnya tercapai.
Disebabkan aku malas masak nasi tapi sangat rajin (kononnya) nak menguli tepung aku pun mula bancuh adunan pretzel aku. Tgh aku sukat tepung roti, aku perasan yg expiry date tepung roti aku hampir tiba (dec ni) jadi aku sempat buat mind note supaya aku kerap buat roti. Mungkin Sabtu ni lah!

Then lepas penat aku menguli (actually resepi suh uli sampai elastik, tp tgn aku tak larat dah!) so aku pergi rehat jap (tertidur sebenarnya). Aku tgh adunan aku mmg naik dah! sukenyeeeeee!!!!

12 minutes of baking. A few minutes of preparing my very own caramel sauce.
Plingggg! now I'm eating one, freshly out from the oven!
Tak la sehebat aunt anne's but taste good.
Nak buat lagi?
errrrr....macam serik (tang nak uli tu)
tgk dulu la....

Note: Aku dah post untuk kengkawan sume pretzelnya..pepandai la amik bawa balik ke rumah masing-masing...ekekekkkek....

3 comments:

TashadeNatasha on November 20, 2008 at 5:18 PM said...

bila lah tasha ni nak rajin cm akak.
hehe

Unknown on November 22, 2008 at 1:03 AM said...

wow.....aku mcm tak pasan lak ko tulis resepi..silalah tepek resepi, bebeh...

Unknown on November 22, 2008 at 9:54 PM said...

nak resepiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template