Monday, October 8, 2007

memasak lagi!

Minggu lepas aku try buat cheesecake dan berjaya. Minggu ni aku teringin plak makan donut, so aku pun try buat donut. Almost everyday aku dok study cara-cara buat donut...dan Sabtu baru ni aku merealisasikan impian aku. Balik je dr opis aku terus ke dapur nak bancuh donut. Ammar pun sama sibuk nak buat kuih..tgk tu...


Even hati geram tgk dapur bersepah tapi aku diam aje sebab at least dia tak kacau aku menguli donut aku. Petang tu hidangan buka puasa kami cukup simple. Rasa bosan makan nasi pulak! So aku buat macaroni goreng...


dan goreng aje ayam perisa kari dari ayamas...


lepas tu, bila aku tgk doh donut aku dah naik, akupun terus menggentel dan goreng donut aku tu. Hish! tak sabar aku nak rasa donut buatan sendiri...kecur air liur di buatnya. Nah inilah hasilnya...


Aku memang sengaja buat bulat-bulat macam tu sebab mudah sikit nak makan. Ammar pun nanti senang nak pegang donut kecik2 tu. Bila azan je aku terus ngap donut tu dan rasanya memang teramatlah gebu!!!! tambah seronok bila Sayang cakap donut tu sedap dan mudah nak makan sebab di bentuk begitu. Lebar senyum aku bila dah tau cemana nak buat donut sendiri. Now tak payah susah2 beli donut, aku boleh buat tuk famili aku...hehehe...syok betul! Aku memang baik hati nak share resepi...sila scroll down dan cek dalam Yummy Tummy tu...ada byk resepi yang aku dh cuba.

1 comments:

Nonchalantly anxious on November 3, 2007 at 11:53 AM said...

Ello Bel...itu kad raya Bel ke? Cantik lah..tepek la gambar sikit..nak tengok :-P

 

Dolce di Bel Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template